Strhttp://mama-idealna.blogspot.com/search/label/Dzie%C5%84%20po%20dniuony

środa, 22 października 2014

Ile mama idealna może mieć czasu dla siebie ?



Nigdy nie rozumiałam zagonionych mamusiek, takich co to na nic nie mają czasu i ciągle pędzą, na zakupy, zrobić obiad, wywiesić pranie. Będąc w ciąży myślałam - jeśli niemowlę śpi nawet 20h na dobę to luz - tylko mieć dzieci, na wszystko jest czas, można zadbać o siebie, wyszykować się na spacer, zrobić obiad :)
Nawet w tv pokazują takie idealne mamy - zawsze uśmiechnięte, umalowane, w domu posprzątane, szczęśliwe dziecko grzecznie bawi się w jednym miejscu, potem odkłada zabawki na swoje miejsce, na obiad pyszne, zdrowe jedzonko i partner zadowolony, bo przecież taka mama idealna to i dla niego ma zawsze czas :)

No więc szybko okazało się, że idealna to ja nie jestem :)
Dzięki Ci wynalazco chusty, bo nie wiem jak dałabym radę z moim nieodkładalnym synkiem. Przecież on nie chce spać sam nawet w dzień, a jak już się uda go ułożyć to 20 minut i po drzemce. No więc dzień i noc mój synek wtulony we mnie robi ze mną zakupy, pierze, gotuje, odkurza. Biorę prysznic, a on siedzi w łazience w foteliku albo na podłodze z zabawką, oczywiście co chwilę musi być "a kuku" spod prysznica, a im bardziej mobilny tym ciężej nad nim zapanować. Spacer w wózku - super, ale dlaczego zawsze kończy się na rękach? Bo synek napatrzy się na otaczający świat i przypomina sobie, że fajnie popatrzeć też z perspektywy mamusi :)

Co przychodzi mi do głowy? - mama idealna to nie to samo co kobieta idealna.
Kobieta idealna jest zadbana i ogarnięta, a mama idealna ma po prostu szczęśliwe dziecko :D A ile ma czasu dla siebie? Tyle ile niunia śpi grzecznie w łóżeczku. Są też weekendy, kiedy tata ma wreszcie wolne i może mamie pomóc.
Chyba jednak blisko mi do mamy idealnej :)

6 komentarzy:

  1. Ja też wyobrażałam sobie, że dam radę wszystko pogodzić - tzn. być idealną żoną, matką i kobietą. Niestety, życie - a raczej syn, szybko to myślenie zweryfikowali :-p. Doba za krótka, dziecko śpi za mało, sił brakuje czasami :-). Trzeba wybierać co jest dla nas najważniejsze. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wie ten kto tego nie przeżył, każda mama to powie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Sił brakuje niemal non stop... Bo mama idealna ma albo gosposię, albo nianię. Ale czy też wtedy jest idealna? Kurcze, ideał chyba nie istnieje...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mama to mama - wystarczy, że dziecko szczęśliwe, a czy ono zwraca uwagę czy jest posprzątane ? :D

      Usuń
  4. Fakt dziecko szybko zmienia nasze poglądy i weryfikuje je z rzeczywistością :) Ale i tak bycie mamą jest czymś niesamowitym.
    Pozdrawiam i obserwuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak. Niesamowitym i nikt mi nie powie, że jest coś lepszego :)

      Usuń

Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz komentarz :)