Strhttp://mama-idealna.blogspot.com/search/label/Dzie%C5%84%20po%20dniuony

niedziela, 30 listopada 2014

Bento - czy japoński zwyczaj zagości w polskich domach?

Może zacznę od tego, że o bento dowiedziałam się niedawno :) Pewnie i większość z Was jeszcze nie wie co to jest, jak wygląda, z czym to się je :) Podobno na 500 ankietowanych osób tylko 5 wiedziało co to jest bento :) Tak więc podzielę się z Wami tym co odkryłam :D


Bento to japoński zwyczaj pakowania jedzenia w pojemniki. Pochodzi on aż z V wieku! Współcześnie sztuka estetycznego ułożenia posiłku w specjalnym okrągłym, owalnym czy prostokątnym pudełku stanowi część kultury japońskiej. Jedzenie zabieramy przecież do szkoły, pracy, na pikniki. Bento ma być zabawne, ciekawe i z pomysłem. Powstały nawet specjalne warsztaty i kursy dla wielbicieli bento, a w sieci jest coraz więcej blogów na ten temat.

Bento to wg mnie super sposób na uruchomienie wyobraźni i sprawienie przyjemności najbliższej osobie. Wyobraźcie sobie minę swojego dzieciaczka czy męża, gdy otwierają swoje pudełko z jedzeniem, a tam takie cudeńka: :) :)

7 komentarzy:

  1. Super pomysły! O ile atrakcyjniejszy staje się zwykły posiłek, gdy TAK wygląda :-). Dla mnie nr 1 to Lego :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy posiłek je się przyjemniej jeśli jest ładnie podany. Bento mnie zauroczyło :D

      Usuń
  2. Nie wiem czy zagości w naszych domach, ale dzieci byłyby zachwycone :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie z myślą o dzieciach napisałam ten post :) Może kogoś zainspiruje :)

      Usuń
  3. śliczności, może dzięki temu mój Krzyś jadłby bardziej urozmaicone posiłki, a nie tylko mięsko jak do tej pory ;) nie słyszałam o tym zwyczaju. ale ciekawy pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Strasznie mi się podobają te pomysły :)

    OdpowiedzUsuń
  5. już widze jak zapracowane mamy rano na drugie śniadanie robią takie cuda..

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz komentarz :)