Strhttp://mama-idealna.blogspot.com/search/label/Dzie%C5%84%20po%20dniuony

poniedziałek, 17 listopada 2014

Wyprawka - moja lista

Wyprawka czyli lista rzeczy niezbędnych po przyjściu na świat wyczekiwanego malucha :)
Moja lista była dość obszerna i szczegółowa. Być może komuś się przyda (polecam wyczyścić moje komentarze i wydrukować :) ).



DO SPANIA:
- łóżeczko z materacykiem (u mnie okrągłe szczebelki-żeby maluch mógł się łatwo podciągać jak zacznie stawać; wyjmowane szczebelki żeby mógł wychodzić; szuflada np na zabawki, pościel, pieluchy; regulacja poziomu; kolor wenge - pasujący do mebli; materac pianka-kokos-gryka )
- prześcieradło z miękkiej, frotowej bawełny (2-szt. - ilość wystarczająca)
- pościel (2 szt.) - nie przydała się do tej pory
- śpiworek do spania - polecam!!! zwłaszcza na chłodne dni i w pierwszych miesiącach życia, maluch nie nakryje się śpiworkiem i nie rozkopie się podczas wierzgania nóżkami
- ochraniacz na łóżeczko - założyłam ok. 3-4miesiąca
- cienki i grubszy koc - przydają się na spacerach, u znajomych, podczas drzemek w ciągu dnia
- ceratka na łóżeczko - chroni materac
- rożek (bawelna) - idealny na początek, potem może służyć jako kołderka
- około 20szt. tetrowych pieluch - przydatne podczas kąpieli, karmienia, przykrywania podczas upałów
- 5szt flanelowych pieluch - kupiłam i myślę, że obyłabym się bez nich

DO KĄPIELI I HIGIENY MALUSZKÓW:
- myjka z frotki (2 szt) - korzystam sporadycznie
- miseczka na wodę i odpady - przydatne podczas higieny noworodka i mniejszego niemowlaka
- miękka szczotka (ponoć sztuczna na główkę lepsza) - mam miękką i twardą
- termometr do wanienki - korzystałam zanim zaczęłam ufać własnemu wyczuciu :)
- patyczki do uszu, zwykłe i z ograniczeniem - tylko z ogranicznikiem się przydały do tej pory
- płatki dzidziuś - proponuję kupić kilka opakowań :)
- nożyczki do paznokci - podstawa :) , obcięłam pazurki już w pierwszych dniach
- ręcznik - okrycie kąpielowe (2szt.) - najlepszy z okryciem na główkę
- płyn do kąpieli - u nas królują kosmetyki Hipp
- oliwka lub mleczko - mleczkiem smaruję maluszka po kąpieli, oliwką masowałam brzuszek podczas kolek
- krem na mroźne dni - tłusty, lub na każda pogodę - polecam AquaStop na mroźne dni i Hipp
- chusteczki nawilżające - u nas szły tego duże ilości, głównie Pampers
- pampersy - 1 opakowanie "jedynek" do szpitala, potem już "dwójki"
- woreczki na zużyte pampersy - Paklanki przydają się na wyjścia, noszę w torbie przy wózku
- płyn do prania dla niemowląt - na początku używałam Jelp, teraz Dzidziuś do bieli i koloru

DO UBRANIA: - na start
- koszulki bawełniane 5 szt
- kaftaniki z dł rękawem, bawełniane 4 szt
- body z kr i dł rękawem po 5 szt (lepiej body niż kaftaniki)
- śpiochy i pajacyki zapinane w kroku zakrywające stópki 4+4 szt
- czapeczki 2-3 cienkie (po kąpieli) i 2 grubsze(na spacer)
- skarpetki 4-5 pary
- cieplejsze sweterki lub bluzeczki 2 szt
- ciepły kombinezon (dla dzieci urodzonych zimą)
- sliniaczki 4 szt
- rękawiczki niedrapki 1-2pary

Z APTECZKI:
- sól fizjologiczna we fiolkach do przemywania oczu
- Octenisept np. do przemywania pępka
- woda utleniona
- gaziki jałowe
- Alantan do pupci
- sudocrem jeśli już jest odparzona
- na kolkę i ból brzuszka Espumisan, Delicol itp - potem okaże się co na dziecko działa
- czopki glicerynowe na zatwardzenie
- aspirator frida lub gumowa gruszka (do czyszczenia nosa)
- termometr
- czopki p/gorączkowe dla niemowląt
- dla nas Maltan na sutki - działa :)

ZE SPRZĘTU:
- wózek
- fotelik samochodowy
- przewijak - polecam sztywny na łóżeczko
- prześcieradła na przewijak (2 szt)
- karuzela do łóżeczka - zawiesiłam ok. 3 tygodnia
- laktator - na początek wystarczy najtańszy z apteki za 30zł, przydaje się już w szpitalu podczas nawału
- poduszka do karmienia - u mnie wałek ciążowy
- wanienka - polecam tą mniejszą
- stelaż do wanienki - niekoniecznie :)
- butelka do karmienia 125-250ml
- smoczki, pudełko i łańcuszek do smoczka - u nas się nie przydały

DODATKOWO:
- zioła laktacyjne - herbatka Hipp
- mleko modyfikowane - jeśli nie karmisz piersią
- sterylizator i podgrzewacz - można to robić w zwykłym garnku
- nakładki sylikonowe na brodawki
- mata koedukacyjna
- leżaczek
- krzesełko do karmienia - przydatne dopiero, gdy dziecko siedzi

DO SZPITALA:
- grupa krwi
- dowód osobisty
- karta ciąży
- badania ostatnie
- koszulka do porodu, koszule do karmienia x3
- klapki pod prysznic, klapki do chodzenia
- majtki jednorazowe x7 (1op.)
- biustonosz laktacyjny
- skarpetki
- przybory higieniczne (typowe) + ręczniki, papier, ręczniki papierowe, płyn do higieny intymnej, na brodawki Maltan, pomadka ochronna
- wkładki laktacyjne
- kubek, sztućce
- coś do jedzenia: biszkopty, jogurt, woda do picia, woda z dziubkiem do porodu
- aparat foto
- szlafrok
- maszynka do golenia, mydło, szampon
- lewatywa Enema
- chusteczki higieniczne
- odciągacz pokarmu, nakładki na sutki

- ubranko dla maluszka (kaftaniki, śpiochy)
- rożek, czapeczka po kąpieli, rękawiczki niedrapki, skarpetki, ręcznik kąpielowy
- podkłady do przewijania
- pampersy, chusteczki nawilżające
- podkłady poporodowe 2op.
- ubranka do wyjścia (w dniu wyjścia)
- pieluchy tetrowe

Dzięki tej liście niczego nie zapomniałam :)
Wyprawkę kompletowałam głównie na allegro.

25 komentarzy:

  1. No proszę. A właśnie wczoraj zaczęłam robić listę wyprawki. Twoja na pewno mi się przyda i wiele rozjaśni. Podpowiedz tylko proszę jakie rozmiary ciuszków kupować dla malucha?
    pozdrawiam
    diabelnieanielska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O ile dobrze pamiętam to najmniejsze są na 52, później 56 chyba. Ja miałam ubranka na 56 i w sumie dobrze, bo Krzysiu urodził się mając 56 cm, więc były OK. Ale zdarza się, że dzieci rodzą się większe. Moja koleżanka poszykowała ubranka najmniejsze na 52 cm, a jej córcia urodziła się mając 60 cm i były za małe :)

      Usuń
    2. Też proponuje ubranka na 56, na początku były ciut za duże, ale minęły dwa tygodnie i były ok. A jak się urodzi "wysoki" bobo to też będą dobre :)

      Usuń
    3. Dzięki dziewczyny :-) chciałabym już wiedzieć na 100% czy będzie dziewczynka czy nie, bo nie mogę się doczekać zakupów. W sklepach jest tyle cudownych rzeczy, że aż oczopląsu można dostać :-) ekscytacja rośnie z dnia na dzień... :)

      Usuń
    4. Pamiętam jak czekałam żeby poznać płeć :) Byłam pewna, że dziewczynka a tu siusior :D

      Usuń
  2. Jeszcze pamiętam to szykowanie, pakowanie...:) Z pewnością taka lista się przyda i oznaczanie "ptaszkami" co już mamy, żeby czegoś nie zapomnieć ;) Ciekawy blog, zostaję na dłużej :) Zapraszam do siebie, może też zostaniesz www.mama-kreatywna.pl :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W dniu porodu jeszcze dokładałam rzeczy do torby wg listy, a jak wody odeszły to już było szaleństwo czy dowód spakowany itd :D

      Usuń
  3. fajnie tak powspominać czasy kiedy myślało się ciągle o wyprawce... co dla dziecka... ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie to te czasy nie minęły, a wydatków coraz więcej. Sobie potrafię teraz odmówić, dziecku nie :)

      Usuń
  4. OOOO...właśnie tego szukałam :) :) :) przyda się jak nie wiem co tylko jedno pytanie mam, pieluszki Pampers czy jakieś inne?
    pozdrawiam Beata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My od początku używamy Pampers - zero odparzeń do tej pory, chusteczki nawilżane też Pampers- wypróbowałam dużo firm i te przypadły mi najbardziej do gustu i zapachem i nawilżeniem.

      Usuń
  5. Gdy ja oczekiwałam na Wojtka, nie mogłam się doczekać kompletowania wyprawki. Nie będę ukrywać, ale gdy dowiedziałam się , że jestem w ciąży jeszcze w ten sam dzień kupiłam uniwersalne śpioszki. Nie wiedziałam przecież czy będzie to chłopiec czy dziewczynka, ale na prawdę nie mogłam się powstrzymać. Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja czekałam dość długo z zakupem wyprawki :) ale potem było szaleństwo :)

      Usuń
  6. ooo super lista:) dużo rzeczy pokrywa się z moją listą, bo akurat jestem na etapie szukania, zbierania, czytania:) ubranek póki co kupuje mało, może jakieś ciocie, babcie, coś upolują, ale jak już coś znajdę, to raczej takiego rozpinanego po całości, jakieś pajace, kaftaniki, żadnych wkładanych przez głowę, z zamkami, kapturami, żeby maleństwu było wygodnie, a mi bezpiecznie ubierać. co do wanienki to już mam, a ten stojak, to fajny patent, tyle że ja jestem mega panikara i od razu wydaje mi się, że mi dziecko wypadanie z takiej wysokości, wolę tradycyjnie wanienka do wanny, a potem pewnie mata poślizgowa, albo krzesełko do kąpieli:) co do butelek to ja postawiłam na avent, rozpytałam wśród koleżanek kuzynek i wyszło, że ma najwięcej dobrych opinii. odciągacz na razie pożyczyłam od kuzynki, bo ona używała sporadycznie też aventa i zobaczymy czy się przyda. co do przewijaka to my nie mamy dużo miejsca, dziecina będzie z nami w pokoju, więc będę przewijać na łóżku, mam nadzieję, że to się sprawdzi:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ubranka dostaliśmy w 90% tak więc duży wydatek odpadł, stojak pod wannę jest na liście, ale ja nie kupiłam i nie brakuje mi go :) - wcześniej stawialiśmy wanienkę na ławie, a teraz, gdy Adaś jest już większy bezpieczniej jest na podłodze (zwłaszcza,gdy kąpię go sama), butelki dostałam, ale okazało się, że Adaś jest bezsmoczkowo-bezbutelkowy więc leżą bezużyteczne. Przewijak to super sprawa i my mieliśmy taki sztywny-kładziony na łóżeczko :)

      Usuń
  7. Takie listy są bardzo fajne :) Zawsze to jakaś podstawa którą można we wszelki sposób modyfikować... Myślę, że wiele oczekujących na przyjście dziecka mam może ją śmiało drukować i pędzić na zakupy - przyłożyłaś się do tego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Listę dostałam i zmodyfikowałam pod siebie :) Miałam na to prawie całą ciążę :D

      Usuń
  8. Ta lista jest super. Na pierwsze zakupy wyprawki wybrałam się z mamą i kupowałyśmy to co nam się przypomniało. Nie korzystałyśmy z listy. Skutek był taki, że miałam wszystko na pierwsze dwa dni po porodzie i na życie w domu. Na dłuższy pobyt w szpitalu w ogóle nie byłam przygotowana, więc mąż z moją mamą biegali po sklepach kiedy okazało się, że dłużej będziemy okupować szpitalne łóżko. W drugiej ciąży przygotowałam listę i było mi o niebo łatwiej wszystko ogarnąć. Twoja lista jest genialna i każda przyszła mama powinna sobie ją wydrukować. To bardzo ułatwia życie. Pozdrawiam i nominuję Twój blog do Liebster Blog Award, szczegóły na http://gniazdowanie.blogspot.com/ .

    OdpowiedzUsuń
  9. Oj pamiętam to kompletowanie wyprawki :-).

    OdpowiedzUsuń
  10. dobrze że napisałaś o aspiratorze do nosa...mi się bardzo przydał...co prawda nie w szpitalu ale już w domu

    OdpowiedzUsuń
  11. Teeeego właśnie szukałam, dzięki wielkie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo fajna lista, wszystko co niezbędne znalazło tu swoje miejsce. My też ostatnio rozważaliśmy temat tej wyprawki :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wielkie dzięki za listę, zawsze dobrze zrobić taką przed wejściem do supermarketu, żeby nie krzątać się nieporadnie i o niczym nie zapomnieć. A zawsze jak na półce zobaczymy coś dla niemowlaka, czego nie uwzględniliśmy na liście, można wrzucić do koszyka i po sprawie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo chętnie robię zakupy przez Internet, bo czas jaki zmarnowałabym na wizyty w sklepach przeznaczam na opiekę nad moją trzymiesięczną Małgosią. Nie mam zbyt dużego doświadczenia w poszukiwaniu sprawdzonych sklepów, bo bardzo odpowiada mi ofertę jaką znalazłam pod adresem www.mlekolandia.pl.

    OdpowiedzUsuń
  15. Uważam, że przy doborze rzeczy do spania maluszka ważny jest odpowiedni materac do łóżeczka, a najlepiej taki antyalergiczny, żeby nie było żadnej niespodzianki, np. w postaci alergii. Jedno moje dziecko ma alergię, dlatego warto o takim materacu pomyśleć zawczasu. Lepiej zapobiegać niż leczyć jak to mówią! :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz komentarz :)