Strhttp://mama-idealna.blogspot.com/search/label/Dzie%C5%84%20po%20dniuony

poniedziałek, 23 lutego 2015

Matko! Zapinaj pasy!

Jesteś w ciąży i boisz się, że pas w samochodzie będzie uciskał brzuch? A może masz w foteliku malucha i myślisz, że szybciej zareagujesz na jego płacz, gdy nie będziesz miała zapiętych pasów?


Nie ryzykuj!

Choć polski kodeks drogowy zwalnia kobiety w ciąży z obowiązku zapinania pasów to testy wykazały, że przyszła mama i jej dziecko są o wiele bezpieczniejsi, gdy pasy są zapięte.

Prawidłowo zapięty pas udowy powinien być przeprowadzony tak, aby przebiegał pod brzuchem, opierając się na biodrach, a piersiowy powinien przebiegać nad mostkiem, pomiędzy piersiami.
Są gadżety, które poprawiają wygodę podczas jazdy ciężarnym. Adapter pomaga prawidłowo umieścić pas biodrowy, tak aby ten skutecznie chronił i nie stanowił zagrożenia dla nienarodzonego maluszka.




Kobieta zapięta pasami, jadąca z dzieckiem, które jest w foteliku, podczas zderzenia ma dużo większe szanse na to, że nic jej się nie stanie i będzie mogła pomóc dziecku. Wyobraźnia odgrywa tu dużą rolę.

Sama muszę przyznać, że często przejeżdżając krótkie odległości nie zapinałam pasów jednak odkąd zatrzymałam się przed przejściem dla pieszych, a pan za mną uderzył mi w tył auta, wolę nie ryzykować.

Polecam do poczytania:
Bezpieczny rodzic - bezpieczne dziecko , Mama siedzi z przodu

7 komentarzy:

  1. Zapinam pasy i karzę zapinać innym jak jeżdżą ze mną...w szczególności jak ktoś nie chce zapiąć, a siedzi za mną. Życie mu nie miłe? Okej, ale w razie wypadku zrobi większą szkodę mi, niż sobie...

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdecydowanie. Zapinałam pasy cała ciąże i nawet przez chwile nie miałam ochoty postąpić inaczej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W ciąży zapinałam, a najdziwniejsze dla mnie jak ciężarna za kierownicą nie zapina ... Przeciez w razie wypadku kierownica zgniotlaby brzuch :/

      Usuń
  3. Ja jak z kimś jeździłam samochodem podczas moich ciąż słyszałam teksty " po co zapinasz, przecież nie musisz..." A ja cała w zlości, oburzona informowała że jasne według prawa nie muszę ale wiem że dla mojego dziecka i dla mnie będzie bezpieczniej jak się zapnę.
    Super że o tym piszesz, bo każda kobieta planująca ciążę, będąca w ciąży czy też osoby przewożące takie kobiety powinny o tym wiedzieć i stosować się do tego ! :-)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz komentarz :)